Design by Atlas

Autora fitxa: Mireia Domènech


Fitxa de l’estudi Design by Atlas

Any de creació: 2013
Ubicació: Palma de Mallorca
Creat per: Astrid Stavro i Pablo Martín + Rafa Roses (associat).

Actualment és un dels estudis més premiats de l’estat espanyol. Dirigeixen un equip de vuit dissenyadors gràfics i treballen diferents àmbits del disseny, predominant editiorial i identitat. Els seus clients són tant locals com internacionals. Alguns exemples: Phaidon Press, Camper, Grup Godó, IBM, Generalitat de Catalunya, La Central.

http://www.designbyatlas.com/
Portfolio (Facebook)


Treballs

Logotip 135 Aniversari de Relojería Alemana

L’encàrrec és de l’empresa de rellotges Relojería Alemana per a la celebració del seu aniversari.

En la resolució gràfica tant senzilla radica la seva genialitat. Unint els conceptes rellotge, 135aniversari s’aconsegueix un logotip molt sintètic i elegant que fa pensar directament en una empresa de rellotges. La tipografia romana moderna ajuda a transmetre encara més aquests valors (elegant i clàssic). La marca el va aplicar en diferents suports com poden ser un cartell i fins i tot un pastís durant la celebració. Guanyador d’un Laus 2015.

135 Aniversario Relojería Alemana

Phaidon Classics

Disseny editorial per a la sèrie de monografies d’artistes de Phaidon. Es tracta d’una reedició de la edició de col·leccionista originalment publicada l’any 1942.

Al tractar-se de llibres d’artistes clàssics i ser l’edició mateixa objecte de culte, es reforça aquesta idea amb l’edició de tapa dura, la tipografia romana moderna i la caixa alta en els titulars. Es busca la sobrietat, col·locant el retrat de l’artista en blanc i negre, però el títols en vertical i les pàgines tintades per l’exterior aporten un toc de modernitat. Aquests colors, vius però bàsics, mantenen certa relació amb els tons que utilitza cada artista. A l’interior, destaca com han col·locat les obres amb un marc blanc sobre en fons negre, fent-les ressaltar respecte la resta de pàgines blanques amb text. El gruix de text està maquetat en una sola columna ampla i grans marges, seguint un estil utilitzat en llibres antics i manuscrits que avui en dia no és gaire habitual.

Phaidon Classics. Reedició de la sèrie clàssica de Phaidon publicada per primer cop l'any 1942.


Son Moragues

Identitat i packaging per un oli d’oliva mallorquí ecològic. Dins l’envàs de fusta d’olivera hi ha l’ampolla de vidre feta a mà i un petit dossier sobre l’empresa. S’ha buscat emfatitzar la història del producte, remetent a l’Edat Mitjana i al fet de ser un producte tradicional fet de manera artesana.

Han utilitzat fotografies del producte (olives), del lloc de fabricació i també gravats antics sobre l’elaboració d’oli. Serveix per explicar el procés d’elaboració i recalcar el gran recorregut del producte, associant-lo també a la qualitat. Es combina una tipografia egipcia (estil American Typewriter) per al gruix de text i una altra sense serifa grotesca per al títol, en color vermell per als titulars i peus de foto. Aquesta combinació fa que, tot i voler que sembli un producte tradicional, no sembli massa anticuat. Un altre recurs que ajuda a dotar-lo de certa modernitat i originalitat són les pàgines en diferent tamany amb imatges a sang.

Son Moragues. Identitat i Packaging per una oli d'oliva ecològic.

Anuncis
Design by Atlas

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s