FOLCH studio

Autor de la fitxa: Silvana Solias

Descripció de FOLCH studio:

Folch és una agència de disseny fundada al 2004 per Albert Folch. L’estudi treballa tant en territori nacional com internacional, i en àmbits ben diversos com la imatge corporativa, el naming, l’editorial, el web, la direcció creativa, l’audiovisual o la fotografia.

Al 2011 llencen el projecte “Eldorado experience”, amb el que guanyaren els premis plata Laus 2015.

Projecte premiat: Eldorado experience

eldorado

Comença gairebé per casualitat després d’un viatge de surf a Àfrica, eldorado és ara el més ambiciós projecte de Folch . Eldorado és un projecte editorial que celebra l’estètica sublim de la natura, la recerca dels moments íntims de viatge , les observacions i les reflexions, l’esport i els seus rituals, l’espiritualitat innata de l’ home contra la natura…

Captura de pantalla 2015-09-28 a las 10.46.51Captura de pantalla 2015-09-28 a las 18.18.42

El contingut visual es presenta com el protagonista de la plataforma. Com l’enfocament principal de la plataformes és estètic, a les imatges se’ls hi dóna especial protagonisme. La tipografia és un altre element essencial. Arrelat a la tipografia tradicional però amb un toc modern, la tipografia distintiva de eldorado, Arnhem sobresurt en la creació de llargs passatges de text. Helvetica Neue LT és la seva contrapart racional i funcional . Finalment, tant els espais en blanc i l’aparició esporàdica d’altres elements gràfics, milloren l’essencialitat i la importància de la tipografia i les imatges. L’estructura vertical per a la lectura, que té una transició suau entre capítols , només és interrompuda pel menú de la barra lateral fora de la lona , el que li permet navegar a través de les diferents seccions de la plataforma.

__________________________________________________________________

Altres projectes

Projecte: “O”

Captura de pantalla 2015-09-29 a las 14.01.40

Un projecte de gràfica corporativa i disseny web per al client “O”, una companyia formada al 2015 per Emília Fort, Rafa Montilla i el director Luis Cervero. Des d’una òptica completament innovadora, “O” es fa lloc al món de la imatge, i fan conveigir creatius de tot tipus d’àmbits (il·lustració, fotografia, audiovisual, audio…), i on es permet donar llibertat a la singularitat artística de cada un dels seus membres.

Captura de pantalla 2015-09-29 a las 14.08.30

Captura de pantalla 2015-10-05 a las 10.40.42Amb un projecte tan particular com aquest, Folch studio va buscar el concepte que s’amaga darrera la lletra O: “una forma que abraça i que conté al mateix temps, com un líquid que té la mateixa forma que el seu contenidor”, segons expliquen al seu web. La diversitat de components, compromisos i creadors de l’empresa, els va fer decantar-se per una imatge que fos tant neutral com forta i personal.


Projecte: “Fire”

Fireplace és un espai d’intercanvi i promoció cultural guiat per Ángela Palacios i Quim Packard. Aquest espai compartit és un petit estudi on s’intenta deixar lloc  per excursions, exposicions, tallers, xerrades, i altres vies de promoció de la cultura i l’art.

Captura de pantalla 2015-09-29 a las 14.41.44

Els dos guies del projecte van recorrer a Folch studio buscant algú que definís gràficament la seva identitat. El resultat: un logotip atractiu caracteritzat per un lettering d’estil gòtic, modern però acollidor. Un altre aspecte que s’havia de tenir en compte, era la variabilitat de la funció de l’empresa, pel que el fons -amb grans posibilitats de ser adaptat lliurement- intenta apropar-se a aquesta idea.


Projecte: “Mapa sonoro”

Captura de pantalla 2015-10-01 a las 10.03.16

Mapa Sonor és un programa musical de TV2 espanyola, amb l’aspecte d’una road movie que rastreja les propostes més interessants del panorama actual. Es tracta d’un programa centrat en la música independent de qualitat. L’espectacle se centra principalment al voltant del pop i el rock indie, però no passa per alt el hip hop, la música electrònica, el flamenc, el jazz ,la cançó d’autor i el folk. El fil conductor del programa? Una veu en off.

Fa anys que existeix aquest programa que molts espectadors consideren de culte, però també feia molt de temps que el seu disseny gràfic havia quedat obsolet, per això Folch studio va voler renovar-lo amb una imatge potent i vanguardista.

Captura de pantalla 2015-10-01 a las 10.04.33

La llums de neó iluminen la tipografia creada especialment pel programa, que es fa visible entre la foscor de la nit, sempre en un fons negre o quasi negre. Aquesta tipografia racional que recorda al disseny de la Bauhaus, s’inspira en la tipografia Gotham the Hethler&co. Finalment, a aquesta tipografia s’hi afegiria una animació de tipus urbà, segons defineix el propi estudi. Per acabar, cada capítol tenia un codi de color diferent, pel que es contribuia a la creació de càpsules tancades dintre d’un tot.

Com a tipus de lletra secundària van seleccionar les proporciones de Helvetica Neue.

Captura de pantalla 2015-10-01 a las 10.05.15

Per veure més: http://www.folchstudio.com/

Advertisements
Enllaç

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s